اولین ماهواره افغانستان به فضا پرتاب می شود
مهاجر غربت.(اجتماعی.فرهنگی.علمی
این وبلاگ سعی بر این دارد که تمامی اطلاعات اجتماعی.فرهنگی. وعلمی روز را ارائه دهد

اولین ماهواره افغانستان به فضا پرتاب می شود

مقام های وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی میگویند که به زودی اولین ماهواره افغانستان به فضا پرتاب می شود.
انجنیر امیرزی سنگین، وزیر مخابرات در محفل فراغت دومین دور انستیتوت تکنالوژی معلوماتی و مخابراتی تحصیلات عالی گفت که در آینده نه چندان دور، ماهواره مخصوص افغانستان که دور دست ترین مناطق کشور را مورد پوشش قرار می دهد، به فضا فرستاده می شود.

پرتاب اولین ماهواره افغانستان

به گفته آقای سنگین این ماهواره سهولت فراوانی را در سیستم مخابرات کشور ایجاد خواهد کرد. او افزود که در صورت پرتاب ماهواره مذکور به فضا، مشکل کمبود فرکانس شبکه های تلویزیونی نیز حل خواهد شد.
او گفت:”در حال حاضر رسانه های تصویری تازه تاسیس شده با کمبود فرکانس مواجه اند و درصورتیکه این خلا پر شود تعداد شبکه های تلویزیونی به دو چند افزایش خواهد یافت.”
وزیر مخابرات گفت که اکثر رسانه های تصویری در ولایت های دوردست و مرکزی افغانستان فعالیت ندارند و در بسیاری ولایات تلویزیون موجود نیست؛ که این چالش با نصب ماهواره مذکور به قمر مصنوعی حل خواهد شد.
او همچنان از خدمات جدید انترنتی ( برودباند) که از سرعت فوق العاده برخوردار است خبر داده افزود که سیستم مذکور در مدت کمتر از شش ماه فراگیر خواهد شد.

Afghan women surf the web at an internet cafe in Kabul

وزیر مخابرات همچنین افزود که این وزارت قرار است به کمک وزارت داخله، تذکره های الکترونیکی برای تمام اتباع افغانستان توزیع کند.

 

این در حالی است که چندی پیش مقام های وزارت داخله نیز از روی کار آمدن پاسپورت های الکترونیکی خبر داده بودند، اما تاکنون اقدام جدی در این مورد صورت نگرفته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 20 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط ذبیح الله جعفری

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: